sobota, 10 marca 2018

Podróż Oskara do Polski - książki z bibliotecznej półki

"Dopiero mały dziesięcioletni Oskar sprawił, że odkryłem Polskę. Nie uprzedzając mnie, wkrótce po zrobieniu pierwszych kroków we Francji, ukryty między kartami książki, pojechałem do kraju Chopina, gdzie Oskar w słowiańskim języku rozmawiał ze swoja przyjaciółką, panią Różą i gdzie podbił serca wielu ludzi. (...) Posłuchałem więc rady Oskara i sam udałem się do Polski, gdzie zastałem społeczeństwo młode, dynamiczne, pełne optymizmu i chęci życia w przeciwieństwie do tego, co - głupio - wyobrażałem. Chociaż nie rozumiałem ani słowa z języka, w którym pisał Miłosz, szybko poczułem się swojsko, odnajdując swój duchowy świat, w którym inteligencja nie wyklucza posiadania serca, gdzie myśl łączy się z
uczuciem, gdzie wrażliwość nie jest postrzegana jako wada, lecz jako zaleta, świat, z którego Bóg nie wyjechał w podróż służbową... Oskar podarował mi Wasz kraj. Odtąd często go odwiedzam."
Taka przedmowę umieścił pisarz Eric-Emmanuel Schmitt, autor książki "Oskar i pani Róża". Książki opowiadającej o losach 10 letniego chłopca umierającego na raka. W ostatnich dniach swojego krótkiego życia traktował jeden dzień jako dziesięć przeżytych lat.
Na podstawie powieści stworzono film, który warto zobaczyć. Poniżej piosenka z kadrami z tego filmu. Źródło: https://youtu.be/JYjUzuuXCx4 

Zapraszamy do Biblioteki Publicznej w Ruszowie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz