czwartek, 4 października 2018

Szymon Mikołajczyk - kandydat do Rady Powiatu Zgorzeleckiego - KWW Porozumienie Prawicy dla Powiatu

Drodzy czytelnicy, sympatycy i redaktorzy Wędrowca Ruszowskiego! Chciałbym przedstawić się Wam podobnie jak czytelnikom ruszow.info, ponieważ uważam, że także robicie wspaniałą robotę na rzecz Ruszowa, a przecież Wasz wspólny cel, ale także i mój, to jego dobro.
Od lat działam na rzecz naszej małej społeczności, nie tylko dbając o nasze wspólne bezpieczeństwo, lecz także poprzez pracę na rzecz  lokalnej społeczności. Na co dzień pracuję jako księgowy w Nadleśnictwie Ruszów, jednak zaraz po pracy działam jako strażak
-ratownik, a przede wszystkim jako wolontariusz w Ochotniczej Straży Pożarnej. W OSP w Jagodzinie pełnię funkcję wiceprezesa jednostki. Jestem także założycielem i opiekunem Młodzieżowej Drużyny Pożarniczej przy naszej jednostce, w której to szkolę i wychowuję młodzież z okolicznych miejscowości. Z całą odpowiedzialnością przedstawiam się jako społecznik i aktywista z długoletnim stażem. Włączam się aktywnie w wydarzenia kulturalne i społeczne w naszym regionie. Chętnie służę pomocą, dobrym słowem, pracą oraz radą.
Wśród swoich największych osiągnięć, chciałbym pochwalić się kilkoma zrealizowanymi projektami, których byłem kierownikiem, a zostały docenione na szczeblu ogólnopolskim.
 A były to między innymi:
- Nominacja w I Edycji Ogólnopolskiego Konkursu „FLORIANY 2017”. Nasz projekt, którego byłem kierownikiem, "Gminne Zawody MDP podczas Biesiady Wiejskiej Jagodzin 2016", znalazł się w pierwszej trójce zrealizowanych projektów w kraju,
- Zwycięstwo w Etapie Wojewódzkim oraz udział w Etapie Ogólnopolskim w konkursie organizowanym przez ARiMR pt. "Bezpieczna zabawa i praca na wsi podczas wakacji",
- Organizacja I i II edycji, Regionalnych Mistrzostw Złotego Głuszca w Piłce Siatkowej.
A także wiele, wiele innych wydarzeń, o których Państwo słyszeliście, a za którymi również stała moja osoba. Poszczycić się mogę także wieloma wygranymi konkursami, w których udało mi się pozyskiwać środki finansowe na działalność naszej jednostki. Sukcesywnie od wielu lat udaje mi się pozyskiwać różnego rodzaju darowizny z różnych instytucji oraz przedsiębiorstw. Zdobyte doświadczenie i wypracowane umiejętności w pisaniu różnego rodzaju wniosków i projektów chętnie wykorzystam w przyszłej "Służbie", nie pracy, jako Radny Powiatu Zgorzeleckiego.
Jakie posiadam kompetencje? Jestem absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na Wydziale Ekonomii, Zarządzania i Turystki w Jeleniej Górze na kierunku Ekonomia, o specjalności Licencjackiej: Rachunkowość i Doradztwo Finansowe oraz specjalności Magisterskiej: Gospodarka i Administracja Publiczna. Uważam, że moje wykształcenie jest wprost idealne do służby społecznej jaką jest pełnienie funkcji Radnego. Jestem także absolwentem Technikum Informatycznego w Zespole Szkół Zawodowych i Licealnych im. Górników i Energetyków Turowa w Zgorzelcu. Nie boję się żadnych nowinek technicznych. Ukończyłem wiele różnych kursów, nie tylko pożarniczych ale także informatycznych czy nawet dydaktycznych. Lubię rozwijać się i edukować na różnych płaszczyznach. Swój zapał do nauki oraz wychowanie zawdzięczam jednak moim Nauczycielom i Wychowawcom ze Szkoły Podstawowej oraz Gimnazjum w Ruszowie. Tutaj dorastałem i wychowywałem się. W Ruszowie zostawiłem zdrowie, pot i krew na boisku grając przez kilka lat w piłkę nożną jako zawodnik "Victorii Ruszów". Tutaj poznałem moją wybrankę serca, a od strażaków z Ruszowa uczyłem się rzemiosła pożarniczego, ale także doświadczyłem wielkiej sympatii. Tutaj mam wielu przyjaciół, znajomych i kolegów. Z Ruszowem i miejscowościami Gminy Węgliniec łączy mnie bardzo wiele.
Dlaczego kandyduję do Rady Powiatu Zgorzeleckiego? Bo chciałbym by samorząd był prawdziwym samorządem z ludźmi, za którymi nie stoją żadne partie polityczne, poparcia czy „NAMASZCZENIA”. Samorząd nie jest miejscem na politykę i układy, a partie polityczne są tylko dobrym krótkofalowym rozwiązaniem, w czasie gdy dana partia ma władzę zupełną. Po następnych wyborach przyjdzie inna, która weźmie „ODWET” za poparcie poprzedniej, a bilans zysków i strat się zrównoważy. Samorządy potrzebują odpowiedzialnych, bezpartyjnych samorządowców, nie polityków, którzy zapewnią długofalowy program działań i stabilizację. Mam nadzieję, że takich kandydatów wejdzie do Rady Powiatu Zgorzeleckiego jak najwięcej, aby skruszyć dotychczasowy „BETON”. Takim kandydatem, uważam, że jestem także ja. Nie stoją za mną żadne partie, poparcia politycznych kameleonów czy pływaków.
Chciałbym postawić na turystykę, infrastrukturę rekreacyjną i sportową oraz kulturę. Wykorzystajmy w pełni potencjał imprez kulturalnych oraz sportowych organizowanych w naszym regionie. Wykreujmy markę opartą o to z czego jesteśmy najbardziej rozpoznawalni, czyli z „Borów Dolnośląskich”, "Głuszca" czy innych symboli. Każda miejscowość ma coś do zaoferowania! Budujmy ścieżki rowerowe, podobnie jak Niemcy, nad samym brzegiem Nysy Łużyckiej, z systemem połączeń do naszych miejscowości. Zorganizujmy cykl imprez plenerowych reklamujących nasz region pod wspólną nazwą, w każdej miejscowości, która będzie miała swoją tematykę, w porozumieniu z lokalnymi działaczami społecznymi, radami sołeckimi czy stowarzyszeniami.
Jestem zwolennikiem decentralizacji władzy, oddajmy ją w takim stopniu w jakim możemy samym zainteresowanym mieszkańcom. Niech mieszkańcy na tyle ile mogą, sami decydują o tym co w danej miejscowości winno być zrealizowane. Niech głos różnego rodzaju stowarzyszeń czy środowisk, za pomocą realnej roli opiniotwórczej, zacznie być szanowany i słuchany. Chciałbym aby każda decyzja dotycząca danego interesariusza, była wydawana także w oparciu o opinię podmiotu, którego sprawa dotyczy. Stąd moje hasło wyborcze, z którym do tych wyborów przystępuję: „Z Ludźmi dla Ludzi”. Wszystko jest do zrealizowania! Ograniczmy biurokrację, fikcyjne etaty i stanowiska dla kolegów z ugrupowań  tworzone w nagrodę za poparcie układu w Radzie.
Na koniec chciałbym złożyć jeszcze jedną deklarację, ponieważ uważając, że pełnienie funkcji Radnego Powiatu, to służba społeczeństwu, a nie praca. Deklaruję, że połowę miesięcznej diety radnego będę przeznaczał na działalność statutową lokalnych stowarzyszeń i organizacji non-profit. Z drugiej połowy pokrywał będę koszty dojazdu do Zgorzelca na sesje oraz komisje. Przez te 5 lat kadencji zdążę wesprzeć działalność chyba wszystkich lokalnych stowarzyszeń.
Drodzy Mieszkańcy! Głos oddany na mnie, to głos oddany na młodego, kompetentnego, ambitnego, otwartego i odpowiedzialnego RADNEGO. Pozwólcie mi działać jeszcze bardziej i szerzej na rzecz naszego regionu i społeczeństwa. Uważam, że posiadam wszystkie ATUTY by być Waszym Radnym Powiatu Zgorzeleckiego.
Z gorącymi pozdrowieniami i wyrazami szacunku
Szymon Mikołajczyk


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz