czwartek, 2 kwietnia 2015

Poezja na Wielkanoc


- Roger Mc Gough- współczesny poeta angielski
Mamo, dziwny człowiek
stoi u drzwi naszego domu
Pierwszy raz go widzę,

a twarz ma jakby znajomą
Mówi, że nazywa się JEZUS
I czy możemy mu dać jakiś grosz
Mówi, że wyprztykał się z cudów
I odwrócił się od niego los
Tak myślę, że to cudzoziemiec
Żyd albo Arab z urody...
Aha to mi przypomniało,
że chce też trochę wody
No co dać mu czego chce
Czy trzasnąć mu przed nosem drzwiami?
Dobra dam mu sześć pensów
Powiem, że tyle mamy
I że zapomniałem o wodzie
Właściwie to świństwo , no nie...
Ale słowo , on jest taki brudny
Skąd przyszedł cholera go wie
Mamo, on pyta o wodę...
- nie ma kubka - odpowiedziałem
W każdym razie dałem mu szóstkę
Jak się cieszył, żebyś wiedziała
Powiedział, że trzymają go przy życiu
Takie jak ta rzeczy małe...
Dał mi swój portret z autografem
I te trzy gwoździe zardzewiałe.
+++

2 komentarze:

  1. Redakcjii WEDROWCA RUSZOWSKIEGO z okazji Świąt Wielkanocnych życzę radości . spokoju, smacznego jajeczka i mokrego dyngusa. Ola

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękujemy serdecznie, Pani Olu.. Również życzymy całej rodzinie zdrowia, pogody ducha i smacznego jajka. O dyngusie nie wspomnimy, obowiązkowo ze dwa wiaderka wody niech będą przygotowane. .Redakcja

    OdpowiedzUsuń