piątek, 25 września 2015

12 rocznica nadania Gimnazjum w Ruszowie im. Orląt Lwowskich

ORLĄTKO
Śpiewa zespól "Pryma"
kliknij na link
Autor: Edward Remiszewski
Zdjęcia; Janusza Drosia i moje
Orlątko:
O mamo, otrzyj oczy,
Z uśmiechem do mnie mów -
Ta krew, co z piersi broczy,
Ta krew - to za nasz Lwów!
Ja biłem się tak samo
Jak starsi - mamo, chwal! ...
Tylko mi ciebie, mamo,
Tylko mi Polski żal! ...

Słowa: Artur Franciszek Michał Opmman, muzyka. Krzysztof Zieliński


Uczestniczyliśmy w uroczystości szkolnej upamiętniającej nadanie Gimnazjum w Ruszowie imienia Orląt Lwowskich- małych lwowskich chłopców, których walka o przywrócenie Polsce Lwowa w 1918 roku stała się mitem narodowym, który do dzisiaj jest przekazywany młodzieży jako wzór zachowań patriotycznych. 


Znaczna część mieszkańców Ruszowa ma swoje korzenie na Kresach Wschodnich. Wybór imienia tutejszego gimnazjum stanowi pomst pomiędzy dwoma światami. Tym, który pozostał  tylko w pamięci Kresowian lub został opisany na kartach historii i tym dzisiejszym - dolnośląskim.

Część artystyczna na którą złożył się montaż słowno- muzyczny   oraz występ zespołu "Pryma" wprowadziła uczestników  w zadumę. W  oczach słuchaczy  pojawiły się błyszczące  iskierki. Nie wiadomo czy to łzy wzruszenia, czy  wyraz  dumy z występów wnuków.

Cieszy bardzo, że starania szkoły doceniają  radni, władze gminy i powiatu. 

Ich udział w uroczystości był tego dobitnym wyrazem. Cieszy obecność księdza proboszcza, a udział ludzi starszych świadczyła o więzi jaka łączy szkołę ze środowiskiem.  
























1 komentarz:

  1. bardzo fajna uroczystość "6" dla szkoły ale tyle tych gwoździ w ścianie tak kosztownej i pięknej naszej kaplicy zabytkowej to nawet "1" jest za dużo,

    OdpowiedzUsuń