niedziela, 12 marca 2017

Dokąd wyruszymy w dniu wagarowicza z królową autostopu? Zapraszamy


W pierwszy dzień wiosny - w dniu wagarowicza - zapraszamy na wyruszenie z królową autostopu w podróż do Urugwaju. Na drogę dostaniemy kromkę swojskiego chleba z pysznym smalcem i ogórkiem. 
Pani Teresa Bancewicz, zwana królową autostopu, przyjęła zaproszenie i zaszczyci Ruszów swoją obecnością 21 marca 2017 o godz. 18.00 w Domu Kultury w Ruszowie. Podróżniczka opowie o swoich wyprawach. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych.
Pani Teresa ma obecnie 84 lata i przez ostatnich 20 lat zwiedziła autostopem wiele państw o innej kulturze i zwyczajach. A tak opisuje
podjęcie decyzji samotnego wyruszenia w świat z plecakiem: "Nastał dla mnie bardzo ciężki czas. I pierwszy raz w życiu się załamałam. Zachorowałam na depresję. Leczyłam się kilka lat. Nic nie pomagało. Mój stan wpłynął na psychikę mojego najmłodszego dziecka. Kilkanaście lat później, w wieku 25 lat, Miłosz popełnił samobójstwo z braku perspektyw na stałą pracę. Obwiniam siebie za ten okres, gdy nie mogłam go podbudować psychicznie. Moja depresja pogłębiała się. Lekarz mówił: - Niech pani wyjedzie gdzieś, oderwie się od problemów. Ale jak? Przecież nie mam pieniędzy! Wiedziałam, że istnieje taka praktyka podróżowania autostopem. Postanowiłam spróbować." 
I spróbowała po czym jeździła przez ok. 20 latPani Teresa Bancewicz zwiedziła kraje i miejsca:
Skandynawia 1
Skandynawia 2
Kythera 2014
Ikaria 2013
Wyspy Kanaryjskie
Tunezja
Egipt
Izrael
Białoruś
Chiny
Grecja
Harbin
Japonia
Jordania
Kazachstan
Kolumbia
Kuba
Kythera
Limnos
Malta
Maroko
Montevideo
Oman
Pekin
Rosja
Urugwaj
Wietnam
Władywostok
Zakintos

prace plastyczne

Nasz gość jest też bardzo uzdolniony plastycznie. Wg. jej pomysłu robione są prace z resztek tkanin, maluje piękne obrazy i robi kompozycje z kwiatów. Warto przyjść i poznać tak wszechstronnie utalentowaną osobę. A przy okazji spróbować chleba ze smalcem i ogórkiem, wszystko domowej roboty. Zapraszamy wszystkich ruszowian i osoby zainteresowane tematyką. Na tym spotkaniu zawiążemy Klub podróżnika. 
Na wielu stronach w internecie i na you tube możemy poznać interesujące życie królowej autostopu. Tu jest BLOG autorki.
Organizatorem spotkania jest Biblioteka Publiczna w Ruszowie.
Poniżej zdjęcie z wernisażu z autorką oraz prace wykonywane pod kierunkiem p. Teresy na warsztatach plastycznych.












1 komentarz: