"Pomóż mi zrobić to samodzielnie" to motto pedagogiki Marii Montessori.
Montessori – moda czy najlepsza metoda wychowawcza?
Słysząc dziś nazwę „Montessori”, większość z nas identyfikuje ją z
przedszkolem, które nie jest na kieszeń przeciętnie zarabiających rodziców. Ostatecznie, jeśli ktoś jest nieco lepiej zorientowany w temacie kojarzy te metodę z równie drogimi pomocami dydaktycznymi, których nie wiadomo, jak używać. Faktem jest, że przedszkola montessoriańskie doświadczają ostatnimi czasy renesans i coraz częściej się o nich mówi. Sprawia to, że w naszych głowach kreuje się nieprzeciętny obraz i oczarowanie ową metodą. Warto przytoczyć kilka słów na temat twórczyni w/w metody.
Maria Montessori była wybitnym pedagogiem, prekursorką, wizjonerką, która otwarcie przeciwstawiała się systemowi szkolnemu, twierdząc, że zadaniem pedagogiki jest wspieranie spontaniczności i twórczości dzieci, a także danie im szansy wielostronnego rozwoju. Dziś jej metoda stanowi alternatywę, wobec konwencjonalnych technik stosowanych powszechnie w systemie szkolnictwa.
Dyrekcja Akademii Wesołego Odkrywcy w Ruszowie zorganizowała odpłatne warsztaty z zakresu Pedagogiki M. Montessori. Warsztaty były przewidziane dla Personelu oraz Rodziców w ramach podziękowania za zaangażowanie i aktywny udział w życiu przedszkola. Zajęcia przeprowadzone były przez Panią Beatę Ogórek-Lubarską. Cykl spotkań by podzielony na dwa dni 21 i 23 lutego br. po 4 godziny. Zakres szkolenia obejmował cztery moduły:
praktyczne ćwiczenia dnia codziennego
kształcenie zmysłów – budowanie pojęć
edukacja językowa
edukacja kosmiczna
Zajęcia były interesujące, intensywne, a sposób przekazanej wiedzy łatwy do przyswojenia. Nawet matematyka z mnożeniem i dzieleniem czterocyfrowych liczb okazała się nie tak trudną dziedziną. Po zakończonej sesji, na pewno zostaliśmy bogatsi w wiedzę teoretyczną oraz nabyliśmy praktycznych umiejętności przy odpowiednim zastosowaniu innowacyjnych metod pedagogicznych. Warsztaty na pewno stały się dla nas inspiracją do dalszej pracy dydaktyczno - wychowawczej, natomiast nie wszystkie aspekty metodyczne jesteśmy w stanie w pełni wdrożyć w życie przedszkola, ponieważ, aby uzyskać zadowalający efekt końcowy innowacji programu wychowania przedszkolnego, opartego o koncepcję pedagogiczną Marii Montessori, powinna być zachowana spójność na dalszym etapie kształcenia.
Dziękujemy Wszystkim za obecność i aktywny udział, a w szczególności pragniemy podziękować Prowadzącej za doskonale przygotowane warsztaty.
Dyrekcja i Nauczyciele.
Powiem ,ze sceptycznie byłam nastawiona do tych warsztatów z pewną niechęcią nawet 😣Okazało się , że to super wykorzystany czas.Swietna integracja między rodzicami i nauczycielami.Prowadzacy warsztaty stanęli na wysokości zadania.Swietnie zorganizowani widać że sprawia im to wielka radość.Polecam 😆
OdpowiedzUsuń