niedziela, 6 marca 2022

Mielerze z okolic Ruszowa - czym były i jak odnaleźć ich ślady?

Otrzymałem dzisiaj od pana Mirosława Marciniak z Krakowa  filmowy  odcinek "Tajemnic Dolnośląskich"- ciekawy jest  zwłaszcza klip od 8:25 min, gdzie prowadząca Joanna Lamparska omawia "Mielerze z okolic Ruszowa". Z filmu można się dowiedzieć również, jak odnajdywać przy pomocy portalu mapy.geoportal.gov.pl  wszystkie tajemnicze obiekty na wybranym terenie. Zachęcam do bycia odkrywcą . ER


Na spotkaniu z Panem Mirosławem Marciniakiem w Gozdnicy, rok 2017, prowadzący wyjaśnił jak doszło do odkrycia?
Do odkrycia doszło PRZYPADKIEM niejako przy okazji. Dane z lotniczego
skaningu laserowego kupiłem na własny użytek z Centralnego Zasobu
Geodezyjnego w Warszawie 10 czerwca 2015 roku. Przetworzyłem je do
postaci map cieniowych w celu inwentaryzacji wszystkich cieków wodnych
na terenie Gozdnicy, ku mojemu zdziwieniu, precyzyjny model terenu
ukazał nie tylko cieki wodne, sieć dróg oraz ścieżek leśnych ale również
tysiące kolistych obiektów.

V spotkanie z cyklu „Porozmawiajmy o Gozdnicy”
12 czerwca 2015r. zwróciłem się do wielu
naukowców oraz paru instytucji. Odpisał tylko Pan dr
Janusz Budziszewski z Instytutu Archeologii UKSW.
Ku mojemu zadowoleniu potwierdził moje odkrycie. - pisze Mirosław Marciniak.
9 września 2015 roku otrzymałem oficjalne
potwierdzenie z Narodowego Instytutu dziedzictwa
w Warszawie od Profesor Małgorzaty Rozbickiej
potwierdzające moje odkrycie 👉  czytaj TUTAJ


Duże skupisko mielerzy - Rychlinek od strony południowej wyrobiska gliny.  

 spotkanie z cyklu „ozmawi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz