środa, 15 października 2014

Kandydaci do Rady Miejskiej w Węglińcu z terenu Ruszowa, Kościelnej Wsi, Rychlinka, Polany i Dębówka

Państwowa Komisja Wyborcza opublikowała listy kandydatów do Rady Miejskiej w Węglińcu .

Kto na burmistrza? ( źródło:www.wegliniec 24 pl)
Jak widać po ilości komentarzy w artykule "Wybory bez Kutrowskiego?" , wybory a w szczególności wybory na stanowisko burmistrza wzbudzają ogromne zainteresowanie. Pełną listę kandydatów na ww. stanowisko poznamy po 17 października, do tego dnia komitety mają czas na zgłaszanie odpowiednich kandydatur.
Aktualna lista startujących na fotel burmistrza:
Nazwisko i imionaWiekMiejsce zamieszkaniaKomitet wyborczy
KAROLAK Szymon57WęgliniecKWW Ponad Podziałami  
MIKOŁAJCZYK Stanisław55JagodzinKWW Inicjatywa Samorządowo-Obywatelska 2014
SOCHOŃ Jakub Mateusz28WęgliniecKWW Mieszkańców Gminy Węgliniec  
WIECZOREK Mariusz52WęgliniecKW Prawo i Sprawiedliwość  
Okręg wyborczy nr 9 (Ruszów ulice: Stefana Batorego, Poprzeczna, Biczana, Brzozowa, Harcerska, Krótka, Nadrzeczna, Pożarna, Ratuszowa, Sienkiewicza, Żagańska od nr 15)
Nazwisko i imionaWiekMiejsce zamieszkaniaKomitet wyborczy
CZAJKOWSKI Piotr44RuszówKWW Mieszkańców Gminy Węgliniec  
NOWAK Małgorzata Joanna30RuszówKWW KLA w Ruszowie
TYRAKOWSKI Grzegorz27RuszówKWW Inicjatywa Samorządowo-Obywatelska 2014

Okręg wyborczy nr 10 (Ruszów ulice: Bolesławiecka, Boczna, Chopina, II Armii WP, Koszarowa, Kościelna, Modrzewiowa, Plac Partyzantów, Wójtowska, Zgorzelecka od nr 7, Żagańska do nr 14)
Nazwisko i imionaWiekMiejsce zamieszkaniaKomitet wyborczy
HAWROT Leszek59RuszówKWW Mieszkańców Gminy Węgliniec  
MÓL Mariusz Wojciech37RuszówKWW Inicjatywa Samorządowo-Obywatelska 2014

Okręg wyborczy nr 11 (Ruszów ulice: Dworcowa, Jana III Sobieskiego, Kantowicza, Leśna, Łużycka, Emilii Plater, Polna, Strzelecka, Szklana, Śródmiejska, Zgorzelecka do nr 6; Polana)
Nazwisko i imionaWiekMiejsce zamieszkaniaKomitet wyborczy
BIEGANOWSKI Kazimierz67RuszówKWW Mieszkańców Gminy Węgliniec  
MARCINIAK Ignacy Andrzej63RuszówKW Prawo i Sprawiedliwość  
MATUSZEWSKI Zdzisław56RuszówKWW Zdzisława Matuszewskiego  
PAPIEŻ Stanisław49RuszówKWW Inicjatywa Samorządowo-Obywatelska 2014

Okręg wyborczy nr 12 (Ruszów ulica Świerczewskiego Kościelna Wieś, Okrąglica, Dębówek)
Nazwisko i imionaWiekMiejsce zamieszkaniaKomitet wyborczy
FEDYCZKOWSKA Maria Stanisława61Kościelna WieśKWW Inicjatywa Samorządowo-Obywatelska 2014
NOWAK Kamila Izabela30RuszówKWW Ponad Podziałami
KOŁODZIEJCZAK Czesław Bronisław59OkrąglicaKWW Mieszkańców Gminy Węgliniec  
WAWRZYNEK Mieczysław Adam53RuszówKWW KLA w Ruszowie

104 komentarze:

  1. Do rady Powiatu Zgorzeleckiego z Ruszowa kandydują:
    1. Anglart Ryszard - KW Platforma Obywatelska RP
    2. Droś Janusz - KWW Ponad Podziałami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakiś czas temu usłyszałam, że KWW SLD w Zgorzelcu nie wystawia swoich kandydatów w tegorocznych wyborach. W tym tygodniu na targowisku w Ruszowie kilka osób /przeważali panowie/ zastanawiali się nad tym dlaczego rozwiązano Zgorzeleckie SLD. Zasięgnęłam informacji na ten temat od dobrego znajomego z Pieńska, długoletniego członka Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Uświadomił mnie, że kandydaci SLD startują jako KWW Ponad Podziałami ponieważ nie chcą drażnić wyborców. Nie wiem jak Państwo to ocenicie ale mnie się to bardzo nie podoba, że jestem oszukiwana przez SLD jeszcze przed wyborami.

      Usuń
  2. no to zaczynamy głosowanie w komentarzach

    OdpowiedzUsuń
  3. na burmistrza Sochoń, do powiatu Droś, radni M Nowak, M. Mól, S Papież, M. Wawrzynek Powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Prawie idealnie za wyjątkiem pozycji 1.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na burmistrza S.Mikolajczyk,do powiatu Anglart,radni M.Nowak,M.Wawrzynek,Bieganowski.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mamy tu wielu bardzo porządnych ludzi-jest kogo wybierać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wszyscy z kandydujących są porządni o niektórych za mało wiemy - prawie nic?

      Usuń
  7. Mikolajczyk na burmiszcza do powiatu DROS na radnych Bieganowski Papierz Wawrzynek tak widze nowa kadre.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mikołajczyk na Burmistrza a na radnych Mól, Papież, Tyrakowski. Myślę, że to będzie najlepsze rozwiązanie

    OdpowiedzUsuń
  9. Do powiatu startują nie tylko Droś i Anglart. Są jeszcze kandydaci z Węglińca i gminy Pieńsk, bo z nią utworzony jest wspólny okręg do Powiatu. Zatem może być różnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wg mnie Mikołajczyk na burmistrza,do powiatu Anglart radni Wawrzynek albo Fedyczkowska,szkoda że z jednego okręgu są bo oboje się nadają i więcej nie widzę odpowiednich kandydatów,bo wiekszosc zależna od gminy jak nie oni sami to ktoś z rodziny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że Mikołajczyk jest najlepszym kandydatem. Zna sprawy gminy od podszewki. Nie mógł wielu rzeczy realizować bo za kutrowskiego był Sekretarzem (bardzo doświadczonym) a teraz stojąc na czele gminy dopiero mógłby rozwinąć skrzydła.

      Usuń
    2. też tak uważam , znam P. STANISŁAWA od momentu jak zaczął pracę w Gminie jako młody męższczyzna i wytrwał tam do dzisiaj to jakies 30 lat , czyli o naszej gminie wie wszystko ! - ŻYCZĘ SUKCESÓW. OLKA

      Usuń
    3. Olko, naucz się po polsku pisać

      Usuń
    4. czego nie zrozumiałeś ?

      Usuń
    5. przeczytać sie da wiadomo o co chodzi ! mężczyzno!!!!

      Usuń
  11. Kleryk burmistrzem i sekretarz też? Zastanawiające kto kogo będzie rozgrzeszał? A może wspólnie będą się rozgrzeszać? mystan

    OdpowiedzUsuń
  12. Najlepiej na burmistrza pasuje mi Mikolajczyk do powiatu Dros na radnych gminy wybiore Papierz Tyrakowski Mol a reszta niech da sobie spokoj Ci co juz byli a nowi cos za malo mnie przekonuja coz by oni zrobili.Jakosc do tej pory aktywnosci z ich strony nie widac

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeżeli PAPIEŻ Franciszek będzie kandydował na burmistrza to warto iść na wybory. Ten jest bardzo aktywny. Dlaczego nie kandyduje? mystan

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele osób jest aktywnych i też nie kandyduje

      Usuń
    2. Są aktywni , ale nie czują sie na siłach , to jednak jest jakiś obowiązek , a nie tylko kasę brać za darmo.

      Usuń
    3. chyba pan M a nie T ?

      Usuń
  14. Mikołajczyk na burmistrza, Droś do powiatu, do gminy Mól,Fedyczkowska i więcej nie widze...

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak na jarmarku ludzie beda wybory stawiacie jak na zakladach .Ktory Ci sie podoba a rzeczywiatosc jest inna.Nik w pojedynke nie nawojuje musi byc zgranie ale? To tylko zalezy od nas co wybierzemy. CZEP RZEP

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wazne kto bedzie burmistrzem i w radzie bo i tak nic sie nie zmieni, no moze gdyby p.mikolajczyk zostal burmistrzem to wtedy w jagodzinie moze bylby asfalt od szkoly az do jego domu, poszedl by sladem p.kutrowskiego ktory o swoja wies dbal. A gdzie np jest kanalizacja w ruszowie bo byla w planach??? Robi sie drogi i chodniki a o kanalizacji cicho, to albo plany poszly w d..e, albo bedzie sie zrywac za pare lat chodniki i droge a co tam, od d..y strony tez mozna robic.

    OdpowiedzUsuń
  17. A czego byście ludziska kochane oczekiwali od przyszłych radnych, bo na razie oceniacie nazwiska.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyrakowski jest katechetą po Papieskim Uniwersytecie Teologicznym (przeinaczenie faktów). Na katechetę to on się nadaje,ale na burmistrza?

      Usuń
  18. bo nazwiska coś mówią przecież wybierać mamy takich ,którzy się w jakiś sposób angażują w zycie naszej wsi . Znamy się przecież wszyscy .

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie wiem na kogo zaglosuje.Zaden z kandydatow nie przedstawil programu.Nie wiem co zamierza zrobic dla Naszej miejscowosci .Poczekam .Zdecyduje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest najwłaściwsze podejście. Dopiero wczoraj podano nazwiska kandydatów i oni szykują swoje ulotki A my już huzia na Józia...

      Usuń
  20. Przypisani kandydaci do mojej ulicy mi nie odpowiadają wiec nie idę głosować, a szkoda bo na innych głosik bym oddała...

    OdpowiedzUsuń
  21. nie co wybierzemy a kogo

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam wspaniała stronę i jej redakcję! A takiego postu to pewnie nie usuniście... A usuneliscie post na temat faceta od wf. Nie było tam kłamstw czy bluzgow... Gościu robi w szkole co chce, dyr się go boi. Bruzdzi komu popadnie, nic sobą nie reprezentuje. Takiego chłopa to wysłać do europarlamentu, niech śpi obok(z) Korwinem, jego preferowany typ urody. Pomyslec jeszcze, że miałby być radnym... Usuwając takie posty tylko mu pomagacie.

    OdpowiedzUsuń
  23. czy musimy głosować tylko na kandydatów ze swoich okręgów ???

    OdpowiedzUsuń
  24. Odpowiedzi
    1. DZIĘKI za informacje - nie mam stosownego kandydata - nic na siłę..

      Usuń
  25. Na wybory powinien iść każdy uprawniony do głosowania nawet jeżeli odda głos nie ważny to będzie się liczyło że był. Przy tak niewielkiej frekwencji jaka jest w naszej gminie to o wyborze radnego może zadecydować jeden głos dlatego uważam że powinniśmy iść głosować.A co do wyboru jakiego dokonam osobiście to myślę że skupię się na programie jaki zaprezentuje przyszły radny i będę kierował się również tym czy nie jest zależny finansowo jak i służbowo od władz gminnych.

    OdpowiedzUsuń
  26. Po to ludzie kandydują, żeby mogli coś zrobić dla swojej wsi. Dajmy szansę tym "nowym". Myślę, że ci "starzy" już się wypalili i nic nowego nie wniosą. Aby decydować o losach swojej miejscowości, trzeba być w radzie, wtedy są możliwości, a także można dysponować - oczywiście w ramach możliwości finansowych gminy - środkami na odpowiednie cele, inwestycje.W czasie kadencji, czy też po jej zakończeniu będziemy mogli dopiero ocenić człowieka,czy coś zrobił dla wioski. Jeżeli ktoś nie jest dobrze znany i się nie udzielał, to nie znaczy, że nie drzemie w nim jakiś potencjał. Dajmy Im możliwość wykazania się. Programy kandydatów możemy poznać lub nie, ale życie zweryfikuje, co takiego zrobili lub będą dowody, że się bardzo starali. Oczywiście radny nie zawsze działa sam. Napisałam tak, jak uważam.

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie rozumiem, czemu ludzie krytykują p. Tyrakowskiego nt. Kościoła. Bo angażuje się w sprawy parafii? Każdy może wierzyć, nikt nikomu tego nie zabroni. Młody jest, może coś zrobi. Nie rozumiem też kandydatur takich ludzi jak np. p. Bieganowski i p. Marciniak. Dajcie sobie ludzie spokój, do koryta się nie dopchacie, za późno. Dajmy szansę młodym! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  28. A JA MAM PYTANIE? DLACZEGO NIEKTÓRZY KANDYDACI NIE ZAMIESZKUJĄ W OBRĘBIE SWOJEGO OKRĘGU - a mamy wybierać niby ze swoich ulic ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak to jest że mieszkaniec ul. świerczewskiego nie może głosować na P. Marciniaka , a mieszkaniec np. ul bolesławieckiej na P. Czajkowskiego ?

      Usuń
    2. Podzielono miejscowości w Polsce na okręgi wyborcze - ilość okręgów jest zależna od ilości mieszkańców, Ruszów ma 4 okręgi wyborcze. w każdym okręgu jest kilka ulic. Jakie mamy okręgi można sprawdzić w artykule "Kandydaci do Rady Miejskiej". Można kandydować z innych okręgów, jeżeli się uważa, że tam ma się większe szanse na zostanie radnym.Jeden warunek, że zamieszkuje się na stałe na terenie gminy.

      Usuń
    3. Jeżeli kandydat ma szansę kandydować z innych okręgów ? to dlaczego wyborcy nie mają takiej szansy ? żeby głosować na swojego kandydata ! uważam że to nie jest demokracja!! okręgi sprawdziłem i wiem gdzie kto kandyduje...

      Usuń
    4. Wg aktualnego ustawodawstwa (i tego nie ustalała gmina, lecz sejm!!!) jest tak, że jeżeli np ktoś z Węglińca chciałby kandydować z któregoś z okręgów w Ruszowie, to też by mógł. Bo np tutaj jest bardzo znany, ma ogromne zasługi itp. i czuje, że miałby spore poparcie. Nie ma więc czemu się denerwować, takie jest aktualne prawo. Ale myślę,że warto iść na wybory.

      Usuń
    5. Zgadzam się z tym co ustala Sejm, ale to nie jest mądre, bo ja np. oddał bym swój głos na kandydata z innego okręgu , a nie mogę !!! czyli po co mam iść na wybory ,żeby frekwencję podwyższyć?

      Usuń
    6. Może i taka wyznają zasadę , ale ja nie .Muszę mieć satysfakcję z tego co robię i szczerze komus darować swój głos a nie z obowiązku . takie jest moje zdanie - nikogo nie obrażając.:)

      Usuń
    7. proszę usunąć poprzedni wpis , bo to odpowiedż na wpis usunięty i niema sensu!!

      Usuń
    8. Przepraszam, że usunęłam komentarz, ale zrobiłam w nim błąd. Powtarzam co napisałam, już bez błędu : Może w Sejmie wyznają zasadę "jak się nie ma co się lubi, to się polubi co się ma"?

      Usuń
  29. No, moderzy...jak miało być z tymi postami? Zeszło na kogoś nie zwiazanego z tematem i jeszcze za darmo sie oczernia...

    OdpowiedzUsuń
  30. Ze względu na wykorzystywanie tej strony do osobistych pomówień i oczerniania osób wprowadzamy od tego momentu moderację komentarzy ( publikowanie po ich uprzednim przejrzeniu przez administratora). Moderowanie dotyczy również pogaduch. Redakcja

    OdpowiedzUsuń
  31. ale macie dylemat. przecież to oczywiste, że na listach wyborczych są ci ,którzy zgłosili wolę kandydowania, nie zgłosili się ci, których nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  32. Wescie sie za opiekie komu dac bo ja by raz dwa zrobil ciecie zdrowe ludzie biora isie smieja od latPija piwka pala i dalej zyja. OPIEKA POWINNA NAJPIERW Z POROZUMIENIE ZGMINA DAC PRACE NA RZECZ MIEJCOWOSCI A WYKONANEJ PRACY DOPIERO WYNAGRODZENIE

    OdpowiedzUsuń
  33. A kto odmłodził Kamilę Nowak ????. Przecież ona nie ma 30 lat, znacznie więcej.

    OdpowiedzUsuń
  34. O ile mnie pamięć nie zawodzi to p. Marciniaka widziałem już na ulotce p.Karolaka a teraz startuje z PiS? Chyba, że rzeczywiście pamięć mnie zawodzi. :-)

    OdpowiedzUsuń
  35. A może Pan H. dałby sobie spokój i zajął się swoim zdrówkiem. Cóż nowego on mógłby pokazać jako radny? Jest jeszcze w dodatku od Pana S. z Węglińca, który będąc radnym nic nie zrobił dla Ruszowa !!!

    OdpowiedzUsuń
  36. Ważne kto będzie Burmistrzem a co chodzi o Sochonia on zaorze Ruszów ja wiem że Ruszów jest solą w jego oku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz rację. Ludzie opamiętajcie się nie głosujcie na ludzi od p. S. on nie ma w ogóle zasług w Ruszowie.

      Usuń
  37. pan H. jest od p. S. Kiedyś był w ISO. Czyżby kameleon?????

    OdpowiedzUsuń
  38. Dzisiaj było spotkanie z kandytatem na burmistrza Panem Wieczorkiem, dlaczego nie przyszliście posłuchać i porozmawiać z tym kandydatem który chce dla ruszowa więcej niż dla weglinca? Mam nadzieje ze Pan Sołtys przekaże treść tego spotkania i powtórzy co usłyszał:) mam nadzieje ze dojdzie do jeszcze jednego spotkania i będzie wieksza frekwencja bo chodzi o nasza przyszłość:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo Ruszów to DUŻE "R" i duży potencjał . A przepraszam pomijając to spotkanie to kiedy ostatnio Pan Wieczorek był w Ruszowie i w jakiej sprawie? Co do tej pory Pan Wieczorek ZROBIŁ dla Ruszowa!!!! bo to co się robi dla Ruszowa to widać a to co się mówi przed wyborami pozostaje w sferze marzeń.

      Usuń
  39. SOŁTYS
    uczestniczę w spotkaniach, gdyż chcę poznać wszystkich kandydatów, by móc wyrobić własną opinię pozwalającą na dokonanie prawidłowego wyboru podczas głosowania. Wszyscy wiemy, że jaki Burmistrz, jaka Rada takie losy Gminy. Wybierzmy najlepszych, zgodnie z przekonaniem.
    anonimowy, cieszę się Twoim zaangażowaniem i nie będę odbierał Tobie możliwości rozwinięcia i przedstawienia do wiadomości internautów tematu zapoczątkowanego przez Ciebie o godz. 19.12.
    jeszcze uzupełnię Twoją informację o spotkanie z Jakubem Sochoniem, które odbyło się w dniu wczorajszym.
    pozdrawiam Władysław Widuch

    OdpowiedzUsuń
  40. Nie patrzmy na obietnice kandydatów, bo są podszyte wiatrem.Nie oczekujmy też cudów od przyszłego burmistrza. Niech tylko realnie patrzy na potrzeby gminy.Ja jestem dumna z tego, ze w naszej gminie nie było podczas rządów dotychczasowego włodarza machlojek i kolesiostwa. Na pewno zagłosuję na Mikołajczyka, bo zna się na robocie i nie mami gruszkami na wierzbie. Może będzie ubogo, bo nasza gmina jest niebogata, ale stabilnie i spokojnie.

    OdpowiedzUsuń
  41. Wieczorek chce więcej dla Ruszowa niż dla Węglińca? A wierzysz w garbate aniołki? :-) Tak powiedział, bo akurat był w Ruszowie, jutro np. będzie w Czerwonej Wodzie i okaże się, że zrobi w niej więcej niż w Ruszowie i Węglińcu. Czy to Sochoń, czy Wieczorek albo Karolak, cóż oni wiedzą o gminie, jej strukturze i zarządzaniu. Mikołajczyk to owszem i myślę, że jest najlepszym kandydatem na to stanowisko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pan Wieczorek z tego co wiem to do Czerwonej Wody sie nie wybiera, a słów na wiatr nie rzuca, ale każdy ma swój rozum i wybiera kogo chce, dla mnie wybory to jak zakup auta, szukam zawsze najlepszego, i nie kupie pierwszego lepszego, podstawionego przez znajomego tylko bede szukal, czytal o nim, sprawdzal gdzie tylko mozna, i wybiore taki ktory bedzie mi służył dobrze i dlugo, patrzac na komentarze to wielu ludzi bierze pierwszy lepszy, nie szuka, nie chce jezdzic lepszym wozem, a pozniej placz i ciagle narzekanie, wiec po co te wybory? I tak nie bedzie cos czuje lepiej w tej naszej gminie bo ludzie patrza slepo i nie chca miec lepiej, zostaja przy tym co maja bo tak im wygodnie, skoro w takich lokalnych wyborach nie potrafia wybrac najlepiej dla siebie to nie ma co sie dziwic ze w Polsce jest jak jest i mamy takich rzadzacych.

      Usuń
  42. Ciekaw jestem, czy Jakub Sochoń (PO) chwalił się p. Schetynie (PO), że jego tato jest PiS-owcem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojca się nie wybiera ale ma. Można Mu tylko współczuć.

      Usuń
  43. Za cztery lata może być odwrotnie Pan Jakub może już być pisowcem bo w jednym domku się z ojcem wychowywał, i ojciec wpajał mu co w życiu dobre a co złe. Te wybory to taki mały wybryk synka a później tatuś przytuli jak coś nie wyjdzie. Poglądy się zmieniają programy wyborcze też.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja! A młody niech zaczeka, podrośnie :-),zdobędzie jakieś doświadczenie. Bo jakie ma doświadczenie będąc (jak to się ładnie nazywa) Dyrektorem Biura Senatora i ma pod sobą tylko jedną pracownicę, tak. Ja bym go nazwała co najwyżej kierownikiem :-) Mówi, że ma dobrą pracę ale startuje na burmistrza, tyle, że ta dobra praca skończy się za rok, bo będą wybory parlamentarne i coś po prostu musi szukać, bo senator może nie być już senatorema teraz jest okazja, bo za rok nie będzie wyborów samorządowych. Przedstawiał swoich kandydatów na radnych w Ruszowie, mówił, że się udzielają itp. Który? No może jeden i to już rzadziej. A on sam twierdzi, że pomagał przy organizacji jagodowego lata. Ja organizowałam dość długo i jego tu nie widziałam. Może parę razy był później pobawić się i pogadać z kolegą od nagłośnienia czy techniki estradowej. Pięknie opowiada, ale przed wyborami każdy mydli ludziom oczy. Niektórzy z obecnych na zebraniu pewnie zachwycili się jego wypowiedziami, wykształceniem i planami, ale prawda jest taka, że budżet nie jest workiem bez dna a środki unijne o których mówił nie zawsze są dostępne na cele,o których pięknie opowiadał. Najczęściej trzeba wpierw włożyć swoją kasę, aby później uzyskać dofinansowanie. A swoją kasę nie zawsze gmina ma. Bo powiedzmy szczerze, nie jesteśmy bogatą gminą. Nie mamy np. potężnych zakładów, które płacą regularnie podatki,a to jest główny dochód gminy. Kredyty?, Ileż można brać tych kredytów?:-) Trzeba je spłacać. Wiem, chłopak ma marzenie, chciałby zostać tym burmistrzem, ale może jeszcze nie teraz....

      Usuń
    2. chciałbym posłuchać Pana Sochonia kiedy i gdzie ma następne spotkanie?

      Usuń
    3. Nie wiem, czy dobrze pamiętam, ale jeszcze jedno spotkanie miało być organizowane 7 listopada. Nie pamiętam tylko gdzie. Część spotkania można obejrzeć tutaj: http://ruszow.pl/2014/10/spotkanie-z-kandydatem-na-burmistrza-wideo/

      Usuń
    4. ...to o czym mówi Pan Sochoń w materiale już dawno czytałem na Wędrowcu
      chyba i on przeczytał i ładnie opowiadał archiwalne artykuły.

      Usuń
    5. na pewno zapoznał się ze stronami www dot. Ruszowa i innymi materiałami, jak się przygotowywał do spotkania z mieszkańcami Ruszowa. Tylko, że nie zapamiętał dokładnie kilku spraw, np. nazwiska pana, który ma masarnię, od którego rzekomo bierze wędliny :-)

      Usuń
  44. Może dziś wpadnie do remizy, chyba że już swoje zrobił i oleje Ruszów przed wyborami.

    OdpowiedzUsuń
  45. pewnie jego kandydat na radnego p. H przyjdzie, ma blisko :-)

    OdpowiedzUsuń
  46. Mam nadzieje ze Pan od wf nie zostanie radnym!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a czy KWW Zdzisława Matuszewskiego ma jakiś program? gdzie można go posłuchać, poczytać lub zobaczyć?

      Usuń
    2. Nie polecami, nie warto.

      Usuń
  47. Nie było, ani jednego ani drugiego. A to znak, że spotkania z wyborcami są dla wybrańców. Zwykły ludek do Sosnówki nie przychodzi. Dodam, że frekwencja była większa niż na spotkaniu p. Sochonia bo i temat ciekawy bezpieczeństwo w Ruszowie, Była doskonała okazja by kandydaci na burmistrzów, na radnych ujawnili swoje poglądy. Ale to widocznie nie na tym poziomie. Co ich obchodzą bezpieczne ulice, Podziękowania dla gospodarza p. Janusza Drosia nie zawiódł oczywiście KLAP i panie co smaluszkiem poczęstowały. Małgosia Nowak i Mietek Wawrzyniak tylko tych kandydatów na radnych zainteresowało spotkanie. Może pozostali kiedyś dołączą się do rozmowy o przyszłości Ruszowa nie z plakatów ale tak bezpośrednio.

    OdpowiedzUsuń
  48. Byłam dzisiaj na otwarciu kaplicy w Ruszowie i co usłyszałam? Z wypowiedzi burmistrza wynika, że p. Hawrot był przeciwny adaptacji tych ruin na kaplicę, burmistrz go przekonywał. I z tego co mówiono po spotkaniu tylko ten radny z Ruszowa był sceptyczny co do tej kaplicy. P. Leszku nie spodziewałam się tego, myślałam, że mówicie jednym głosem w sprawach Ruszowa. Nie ładnie....

    OdpowiedzUsuń
  49. przeciwny kaplicy a na otwarciu w pierwszym rzędzie.

    OdpowiedzUsuń
  50. Startuje w wyborach, zrozumiałe

    OdpowiedzUsuń
  51. p.Hawrot już miał swoje 5 minut, miał czas żeby cokolwiek zrobić dla społeczności. Z różnym efektem, bo wiadomo, że jest od p. S z Węglińca, a ci dla Ruszowa nic nie zrobili.

    OdpowiedzUsuń
  52. Państwo Hawrot woleli basen w Węglińcu a nie jakiś park za płotem gdzie tylko pijaki będą pić i ćpać a za te pieniądze wybuduję się trzy kaplice na nowym cmentarzu tak krzyczeli na zebraniu wiejskim (którym wszyscy jeszcze pamiętamy) cztery lata temu kandydując pan do Gminy a pani do Powiatu od pana Sochonia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaki jest udział piszącego w powstaniu tej kaplicy, a może tylko ocena innych, którzy pomimo tego że byli przeciwni to działali by ta kaplica powstała. Zdanie mieli prawo mieć inne, ale pomagali i w dalszym ciągu pomagają i działają na rzecz naszej wsi, angażując się na niwie sportowej, społecznej itp..... Może i Pan Pani Anonimowa również napisze o swoim zaangażowaniu?

      Usuń
  53. Też pamiętam to zebranie doskonale, byłam na nim. Udzielał się wtedy również syn p. Hawrota, który też sceptycznie odnosił się do budowy parku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale, że masz taką pamięć. Może również pamiętasz coś zrobił /zrobiła, TY aby park powstał. To że Pan Hawrot podnosił wówczas problem Tych co upiększają nasze parki, skwery pobliskie laski w odpady po degustacji win itp. - to problem nas wszystkich. Tylko, że nie wszyscy mają odwagę o tym mówić. Lepiej pokazywać palcem, niech to inni załatwią.

      Usuń
  54. Kochani - czy zapomnieliście ile przez te lata Pan Hawrot zrobił dobrego - może nie dla mnie, dla Ciebie - ale biednym ludziom. Jak za nich załatwiał sprawy. Jeśli miał wówczas inne zdanie, miał takie prawo. Jest wolnym człowiekiem i naszym współmieszkańcem. Zastanawiam się którzy z tych tak surowo oceniających Państwa Hawrotów, zrobili coś dla powstania tej kaplicy. Jeśli tak to się wypowiedzcie. Może to Was należy ogłosić bohaterami naszej wsi i dziękować kiedy tylko będzie okazja. Nie krytykujmy kogoś tylko za to, że miał inne zdanie, bo się poniżamy i będziemy się bali pisać, mówić c tym co nas boli, bo może to się nie spodobać innym. Jest wolność i święto tej wolności za parę dni.

    OdpowiedzUsuń
  55. Mam nadzieję, że Pan Hawrot czytają może te bzdury nie przejmuje się. Każdy ma przeciwników i zwolenników, zwłaszcza osoba publiczna.

    OdpowiedzUsuń
  56. Apel do kandydatów na radnych. Proszę przedstawcie swoją osobę w podobny sposób jak uczynił to pan Janusz Droś. Chętnie poczytałbym o Panu Czajkowskim, Tyrakowskim , Hawrocie, Bieganowskim, Marciniaku, Matuszewskim, Papieżu, Mólu, Wawrzynku, pani Nowak i drugiej Pani Nowak za tydzień wybory a Wy siedzicie cicho i liczycie, że wam się uda. Piszcie co już zrobiliście a co dopiero chcecie zrobić dla dalekiej północy Gminy Węgliniec (jak to ktoś ładnie w jednym z komentarzy ujął)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, nie jest to przypadek, że Ruszów nie jest zasiany ulotkami. Ordynacja wyborcza mówi, że jeżeli ktoś chce wyprodukować choć 1 ulotkę lub dac swoje ogłoszenie wyborcze na stronie internetowej, zrobić zebranie wyborcze musi założyć konto, regon, nip itp sprawy. Na to zdecydowały się tylko większe komitety wyborcze, pojedyncze osoby tego nie robiły. Można dotrzeć bezpośrednio do kandydatów i z nimi porozmawiać. Szczególnie jezeli kandyduja z naszego okręgu.

      Usuń
    2. jak to zrobić ? umawiwć się z każdym w domu !? TO JEST NIEMOŻLIWE , BO JAK KAŻDY mieszkaniec RUSZOWA i Koscielnej WSI CHCIAŁBY POZNAĆ KANDYDATÓW TO JEST JUZ ZA MAŁO CZASU!!!

      Usuń
  57. Każdy kandydat z Ruszowa może mieć swoje 5 minut. Na nowej scenie przed Domem Kultury. Nie trzeba wynajmować mieć rachunków, trzeba tylko chęci spotkać się z mieszkańcami swoich rejonów. Macie jeszcze pare dni.

    OdpowiedzUsuń
  58. Ktoś szczerze odmłodził P.Kamilę N. :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Czytajc dzisiaj gminne sprawy i dołączona gazetkę z przedstawieniem kandydatów przez ISO wraz z ich programem i krytyką innych kandydatow z innych klubów zastanawiam się czy Pan Mikołajczyk chce na siłę pokazać ze jest najlepszy i wręcz zmusić ludzi aby oddali na niego swóje glosy, mnie osobiście nie przekonał a wręcz zniechęcił do swojej osoby, jeśli nasza gmina ma zostać taka jaka jest, nic ma się zmienić to gdzie jest sens wybrania ludzi którzy ta nasza gmina rządzili przez poprzednie lata i dalej pchaja się do rządów z takim samym podejściem, naszą gminę trzeba odbudować od podstaw a zacząć w urzędzie i zmianie ludzi którzy tam przesiadują, bo ciężko nazwać ich obecność tam praca, a wiec nowy burmistrz który nie ma żadnych układów z pracownikami tego urzędu, nowa i świeża rada z chęciami i pomysłami żeby nam mieszkańcom polepszyć życie a nie kontynuowanie polityki i niezaradnosci naszej obecnej gminnej władzy, CZAS ODBUDOWAC NASZA GMINE, CZAS NA ZMIANY, w naszej gminie jest dużo młodych i wykształconych ludzi którzy mogą zastąpić nawet Pana Mikołajczyka na stanowisku sekretarza, bo nikt nie jest nie zastąpiony, ale często robi coś przez zasiedzenie i układy,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też poczytałem. Prowadzę działalność i korzystam z usług urzędu i Pana Mikołajczyka. Urzędnicy jak to urzędnicy są różni. Natomiast Pan Stanisław wielokrotnie pomagał mi w załatwianiu moich spraw, widziałem jak innym też. Zawsze kompetentny i grzeczny. Jezeli zostanie burmistrzem i zatrudni na stanowisku sekretarza kogoś młodego to będziemy mieli i doświadczenie i młodość. Jesteśmy biedną gminą i nikt nam nie da kasy bo my tak chcemy, patrzmy żeby tylko o czystość zadbać w Ruszowie i będzie dobrze. Ja zagłosuję na Mikołajczyka

      Usuń
  60. Są ludzie którzy chwalą i są którzy maja inne zdanie o Panu Sekretarzu, ale nasza gmina jest biedna bo ludzie z niej uciekają, sklepy się zamykają, firmy nie zarabiają, nie ma od lat nowych inwestorów, a wiec jak gmina może miec pieniądze skoro staje się coraz biedniejsza, nie rozwija się a wręcz przeciwnie biednieje, ja sam też myślę o ucieczce stąd bo tu nie ma przyszłości, znając życie to wybory nie przyniosą nic nowego wiec będzie dalej to co jest, pozostanie bieda, stary urzędnik nie zmieni tu nic bo się nauczył tak rządzić i tak żyć,

    OdpowiedzUsuń
  61. Czy ktoś wie ile wynosi budżet naszej gminy? To prawda ze 25mln?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do lektury uchwały w sprawie budżetu GiM Węgliniec na rok 2014 - tu są podstawowe informacje.

      http://g.ekspert.infor.pl/p/_dane/akty_pdf/U70/2014/86/2289.pdf#zoom=90

      Usuń
  62. Proszę wejść na stronę Urzędu www.wegliniec.pl , na górze jest zakładka "BIP". Otworzyć ją i po prawej stronie w kolumnie jest "Budżet ". W nim są wszelkie informacje dotyczace budżetu. A planowane dochody w 2014, to 25.848.187 zł

    OdpowiedzUsuń
  63. podpisz się a za kilka lat sprawdzimy gdzie mieszkasz.

    OdpowiedzUsuń