piątek, 5 kwietnia 2024

Irena Droś - kandydatka do Rady Powiatu Zgorzeleckiego

Zawsze traktowałam swoją pracę jako misję do spełnienia, aby ruszowskie szkoły nie ustępowały najlepszym szkołom w powiecie zgorzeleckim pod względem bazy, a przede wszystkim możliwościom szerokiego i różnorodnego rozwoju uczniów. Przeznaczane środki budżetowe były niewspółmierne do oczekiwań i potrzeb społeczności szkolnej.

Dlatego też od początku mojej pracy skupiłam się również na pozyskiwaniu zewnętrznych środków pozabudżetowych. Na początku jako wiceprezes Stowarzyszenia „Ziemia Ruszowska” (organizowanie rajdów i wycieczek dla dzieci i młodzieży), później jako członek Stowarzyszenia „Łatwiej”, gdzie wnioski o dotacje (jak również ich rozliczenia) przygotowywałam samodzielnie (m.in.: realizacja projektu „Muzyka nie zna granic”- polsko-ukraińska wymiana młodzieży- ponad 60 000 zł; zakup pomocy dydaktycznych dla szkoły; organizacja „Pikniku historycznego” w Toporowie; organizacja „Szkolnych Wigilii Kresowych”).

Zorganizowałam aż 15 polsko-ukraińskich wymian młodzieży, na które dodatkowe pozabudżetowe środki pozyskałam samodzielnie z różnych instytucji (łącznie
aż 750 000 zł). Dbałam o to, by nasze polskie i ukraińskie dzieci na terenie Polski i Ukrainy poznawały naszą Ojcowiznę i kulturę polską. Przez 4 lata organizowałam wyjazdy naszych uczniów na Ukrainę (realizacja projektu „Mogiłę Pradziada ocal od zapomnienia”), by porządkować i dokumentować polskie cmentarze w Jezierzanach i Borszczowie (pozyskałam na ten cel łącznie 80 000 zł). Jako wiceprezes i współzałożyciel Stowarzyszenia „Kresy w pamięci” współtworzyłam „Izbę Podolską” w Węglińcu. Dodatkowo pozyskałam wszystkie środki pozabudżetowe na: postawienie pomnika w Parku w Ruszowie; tablicy pamiątkowej na Skwerze Rumla oraz organizację obydwu nadań imion (gimnazjum i szkoły podstawowej)-razem ok. 60 000 zł.

W uznaniu za swoją społeczną pracę i osiągnięcia otrzymałam Order „Polonia Mater Nostra Est”, srebrną odznakę „Zasłużony dla Dolnego Śląska” oraz Medal Komisji Edukacji Narodowej.

Ponadto zorganizowałam aż 10 edycji „Prezentacji Artystycznej Twórczości Dzieci
i Młodzieży”, na których organizację pozyskałam dodatkowe środki pozabudżetowe, tj. ok. 250 000 zł. Pozyskuję i rozliczam również samodzielnie pozabudżetowe projekty unijne, m.in.: „Rozwijamy skrzydła w Szkole Podstawowej w Ruszowie”- 350 000 zł; „Akademia Uczniowska”-80 000 zł; „English Teaching”- 60 000 zł; Narodowy Program Czytelnictwa-
2 edycje- 30 000 zł; „Laboratoria przyszłości”-70 000 zł; „Aktywna Tablica”- 2 edycje- 60 000 zł.

I choć nasza szkoła, dzięki skutecznym staraniom obecnego Burmistrza- Mariusza Wieczorka, rozkwita (nowa sala gimnastyczna, zagospodarowanie podwórka szkolnego, już za chwilę generalny remont „Orlika” czy realizacja projektów edukacyjnych pozyskiwanych przez Gminę), to zawsze jest coś do udoskonalenia, poprawienia czy dodatkowego zorganizowania, na które również pozyskuję środki pozabudżetowe. Nigdy nie ustawałam w doskonaleniu się, może również dlatego, że jako menadżer kształcenia ustawicznego, ciągle czuję taką potrzebę, by doskonalić swoje kompetencje i służyć społeczeństwu. Do tej pory głównie z myślą o dzieciach i ich otoczeniu, a teraz także z myślą o naszej Małej Ojczyźnie.

Swoją funkcję, pracę zawodową oraz społeczną zawsze wykonuję z pełnym zaangażowaniem i odpowiedzialnością. Jako kandydatka na radną powiatową nie obiecuję „gruszek na wierzbie”, ale na pewno dołożę wszelkich starań, by nasze życie uczynić lżejszym, godnym i zdrowym. Sama napisałam Program KWW Koalicja Powiatowa dla Okręgu nr 3, gdzie na pierwszym miejscu postawiłam zdrowie, walkę z wykluczeniem komunikacyjnym i bezpieczeństwo na drogach powiatowych. Jeśli uznają Państwo, że sprostam zadaniu bycia radną Powiatu Zgorzeleckiego, to proszę o wsparcie i głos podczas wyborów w dniu 7 kwietnia 2024 r.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz