W dniu 27 marca 2018 r. dwudziestu siedmiu gimnazjalistów ze Szkoły Podstawowej w Ruszowie (rocznik 2002) wzięło udział w Międzynarodowym Badaniu PISA. Jego celem jest uzyskanie porównywalnych danych o umiejętnościach uczniów, którzy ukończyli 15. rok życia w celu poprawy jakości nauczania i organizacji systemów edukacyjnych. W badaniu PISA wyróżniono trzy podstawowe dziedziny: czytanie i interpretacja,
matematyka i rozumienie w naukach przyrodniczych. Badanie realizowane jest regularnie co 3 lata, począwszy od 2000 roku. W badaniu tym uczestniczy bardzo dużo krajów (przede wszystkim zrzeszonych w Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju) z całego świata (ok. 70 - w tym Polska, gdzie w 2012 r. znalazła się w gronie 10 państw, w którym uczniowie zdobyli najwyższy wynik).
Narzędzia badawcze ukierunkowane są na zbadanie umiejętności praktycznego kojarzenia i wykorzystania wiedzy i umiejętności z różnych dziedzin. Założeniu temu towarzyszy odwołanie do idei „kształcenia ustawicznego”- motywacji i postaw sprzyjających samodzielności w zdobywaniu dalszej wiedzy. Stąd treść zadań jest w możliwie dużym stopniu osadzona w codziennych sytuacjach życiowych. Testy PISA różnią się więc od typowych zadań szkolnych, związanych z konkretnymi programami nauczania.
Nasza szkoła została wylosowana, jak również zostali wylosowani uczniowie
w obrębie rocznika 2002. Wszystko odbyło się na laptopach, zakodowanych przez Instytut Badań Edukacyjnych. Uczniowie wypełnili na nich zeszyt testowy zawierający zadania z pytaniami oraz kwestionariusz. Podobny kwestionariusz wypełnił także dyrektor szkoły. Badanie PISA prowadzone jest w każdym kraju w oparciu o te same zasady realizacji, te same kwestionariusze oraz taki sam pomiar umiejętności uczniów.
Jesteśmy dumni z tego, iż mogliśmy wziąć udział w tak prestiżowym badaniu. Dziękuję naszym gimnazjalistom,
którzy do badania podeszli bardzo poważnie i odpowiedzialnie.
Irena Droś
matematyka i rozumienie w naukach przyrodniczych. Badanie realizowane jest regularnie co 3 lata, począwszy od 2000 roku. W badaniu tym uczestniczy bardzo dużo krajów (przede wszystkim zrzeszonych w Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju) z całego świata (ok. 70 - w tym Polska, gdzie w 2012 r. znalazła się w gronie 10 państw, w którym uczniowie zdobyli najwyższy wynik).
Narzędzia badawcze ukierunkowane są na zbadanie umiejętności praktycznego kojarzenia i wykorzystania wiedzy i umiejętności z różnych dziedzin. Założeniu temu towarzyszy odwołanie do idei „kształcenia ustawicznego”- motywacji i postaw sprzyjających samodzielności w zdobywaniu dalszej wiedzy. Stąd treść zadań jest w możliwie dużym stopniu osadzona w codziennych sytuacjach życiowych. Testy PISA różnią się więc od typowych zadań szkolnych, związanych z konkretnymi programami nauczania.
Nasza szkoła została wylosowana, jak również zostali wylosowani uczniowie
w obrębie rocznika 2002. Wszystko odbyło się na laptopach, zakodowanych przez Instytut Badań Edukacyjnych. Uczniowie wypełnili na nich zeszyt testowy zawierający zadania z pytaniami oraz kwestionariusz. Podobny kwestionariusz wypełnił także dyrektor szkoły. Badanie PISA prowadzone jest w każdym kraju w oparciu o te same zasady realizacji, te same kwestionariusze oraz taki sam pomiar umiejętności uczniów.
Jesteśmy dumni z tego, iż mogliśmy wziąć udział w tak prestiżowym badaniu. Dziękuję naszym gimnazjalistom,
którzy do badania podeszli bardzo poważnie i odpowiedzialnie.
Irena Droś
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz