środa, 7 października 2015

Kto nie idzie do przodu...

Autorzy: redakcja
Pracując wciąż w jednym gronie osób, w tym samym środowisku, z czasem wpada się w rutynę. Postanowiliśmy rozejrzeć się trochę dalej, podchwycić nowe pomysły. Zauważyliśmy reklamę Akademii Seniora w Bolesławcu. Nawiązaliśmy znajomość z organizatorami tejże Akademii działającymi przy Bibliotece Miejskiej w Bolesławcu. Spotkanie z panią dyrektor i
działaczami Akademii było bardzo rzeczowe: wymiana dotychczasowych doświadczeń i oczekiwania obu stron. Z naszej strony była deklaracja przygotowania przedstawienia mikołajkowego i wystawienia w Bolesławcu dla starszej i młodszej widowni. Propozycja, która nas zaciekawiła, to polecenie nam słynnej na cały tamtejszy powiat podróżniczki. Pani Bancewicz z Przejęsławia ma ponad  80 lat  i zwiedza Świat autostopem. Obecnie wyjechała do Urugwaju. Oto co pisze o tym kraju: Już wiosną rozglądałam się po świecie - gdzie jeszcze istnieją oazy spokoju. Kiedy byłam dzieckiem czytałam bajkę o dobrym mądrym królu, którego kochał cały naród. Trudno uwierzyć - istnieje taki kraj, ja go znalazłam. Prezydent tego kraju 90% swojej pensji oddaje biednym współobywatelom. To godne podziwu miejsce - Urugwaj. I ja tam jadę. Mam nadzieję, że znajdę spokój i bezpieczne miejsce pod mój namiot.   źródło  
 Po powrocie z podróży,postaramy się zaprosić podróżniczkę na spotkanie. Może będzie to podczas pierogowego dnia, który panie zamierzają wprowadzić raz w miesiącu. Zamiast gotować obiad, będzie można przyjść i zaserwować sobie "ruskie", z "kapustą i grzybami" lub "jagodowe", a może i inne smaki. Na miejscu lub na wynos.
Podczas spotkania zostaliśmy dowartościowani uwagą, że tak niewielka społeczność (ok.1500 mieszkańców) potrafi być świetnie zorganizowana i tak wiele robić dla swojej miejscowości. Dziękujemy za ciepłe słowa.

Pani dyrektor (po lewej) opowiada o działalności. W tle przedmiot naszej zazdrości - wielki telewizor.


Wymiana doświadczeń pomiędzy panami.


Dyskusja nad pomysłami. 



                                      Powyżej: Pani Teresa Bancewicz - królowa autostopu - zdjęcie zaczerpnięte ze strony internetowej  http://www.timteller.pl/teresa-bancewicz-najstarsza-polska-autostopowiczka/ 
Poniżej: Pani Teresa w Bibliotece Miejskiej w Bolesławcu. Zdjęcie pochodzi z bloga  http://teresabancewicz.blogspot.com/ 




4 komentarze:

  1. Dziękujemy za tak piękny opis naszego spotkania roboczego pomiędzy dwiema bibliotekami. Było bardzo miło i konkretnie. Wkrótce dojdzie do kolejnych, wspólnych działań.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysły i plany znakomite. Nasza Biblioteka Miejska ma się czym poszczycić, sam pomysł stworzenia Akademii Seniora jest godny najwyższej pochwały. Biblioteka propaguje i promuje wielu ciekawych ludzi literatury i sztuki,jak również entuzjastów i pasjonatów - jak Pani Teresa Bancewicz. którą poznałam i pozazdrościłam Jej wspaniałej krzepy w tym wieku. Trzymam kciuki za Jej szczęśliwy powrót do kraju i niecierpliwie oczekuję ponownego spotkania z podróżniczką. Pomysł na "pierogowe dni" smakomity. Już się z góry oblizałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Do naszego spotkania chce dołączyć się Gozdnica. Miło nam będzie Was gościć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się bardzo z możliwości nawiazania współpracy z zaprzyjaźnionymi bibliotekami.Myślę, że wzajemnie możemy sobie przekazać wiele już sprawdzonych doświadczeń.

    OdpowiedzUsuń