czwartek, 16 sierpnia 2018

Spotkanie z sołtysami

wegliniec.pl
Wspólny zakup, właśnie ze środków pochodzących z funduszu sołeckiego, takiej mobilnej sceny wraz z osprzętem obniży koszty organizacji wszelkiego rodzaju imprez plenerowych...
W dniu 14 sierpnia 2018 roku w sali narad Urzędu Gminy i Miasta w Węglińcu odbyło się spotkanie Burmistrza Stanisława Mikołajczyka z sołtysami sołectw Gminy Węgliniec.
Tematem spotkania z sołtysami było przygotowanie zebrań wiejskich w sprawie przeznaczenia środków funduszu sołeckiego jakie będą do dyspozycji sołectw w 2019 roku. Przygotowanie przez Sołtysów i Rady Sołeckie propozycji przeznaczenia środków Funduszu Sołeckiego w poszczególnych sołectwach jest zadaniem jakie spoczywa na przedstawicielach sołectwa. Oczywiście, uczestnicy zebrania wiejskiego, na którym będzie podejmowana uchwała o przeznaczeniu Funduszu Sołeckiego mogą również przedstawiać propozycje w tym zakresie.

Zgromadzonym na spotkaniu sołtysom Burmistrz zasugerował przedstawienie na zebraniach wiejskich propozycji wspólnego zakupu przez wszystkie sołectwa mobilnej sceny wraz z osprzętem, w tym m.in. nagłośnienia. Zakup takiej sceny w dużej mierze przyczyni się do zmniejszenia kosztów jakie sołectwa i gmina ponoszą przy organizacji imprez plenerowych. Wypożyczenie sceny wiąże się ze sporym obciążeniem budżetu, jaki dane sołectwo ma na wykonanie określonej imprezy, widowiska bądź wydarzenia. Coraz więcej wydarzeń w Gminie potrzebuje użycia większej sceny. Wspólny zakup, właśnie ze środków pochodzących z funduszu sołeckiego, takiej mobilnej sceny wraz z osprzętem obniży koszty organizacji wszelkiego rodzaju imprez plenerowych w poszczególnych miejscowościach a tym samym w Gminie Węgliniec.

Burmistrz uzasadniając celowość takiego sposobu wydatkowania środków funduszu sołeckiego w 2019 roku poprosił sołtysów by wraz z radami sołeckimi przedstawili na zebraniach wiejskich propozycje przeznaczenia środków z funduszu sołeckiego na wspólny zakup sceny mobilnej. Obecni na spotkaniu sołtysi potwierdzili swymi opiniami zasadność wspólnego zakupu. W dyskusji podniesiono sposób użytkowania zakupionej sceny, jej eksploatacji, sposobu i zasad wynajmu i wypożyczania.

Oprócz głównego tematu spotkania Burmistrz przedstawił temat przygotowania procedur wyłonienia wykonawców zimowego utrzymania dróg. W końcowej części spotkania Burmistrz odpowiedział na pytania sołtysów dotyczące stanu realizacji zadań gospodarczych w sołectwach.

3 komentarze:

  1. A był na zebraniu poruszany temat tego co potrzebują mieszkańcy, w internecie aż huczy potrzeb innych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Temat sceny i nagłośnienia na imprezach plenerowych w Ruszowie i całej gminie jest największą bolączką mieszkańców i organizatorów tych imprez, Koszty wynajmowania są z roku na rok większe.

      Usuń
    2. Największą bolączką mieszkańców są dziurawe drogi w kierunku Zgorzelca i Bolesławca, rozwalone ulice w Ruszowie i nieoświetlone miejsca.

      Usuń