niedziela, 16 marca 2014

Luksusy starości


Nasi seniorzy
Autor Jadwiga Kuternozińska
Zobaczyłam dzisiaj w Gazecie Wrocławskiej ogłoszenie z Kliczkowa: Dom Seniora Leśne Zacisze, Kliczków, Dolnośląskie, pok. 3 osobowy- 2100zł, 2 osobowy-2500zł,  pokój 1 osobowy -2900zł (dalej telefon i strona internetowa) Przeraziło mnie to. Weszłam w reklamę i zobaczyłam zupełnie przeciętny dom ze skromnie urządzonymi pokoikami. Pomyślałam o naszych mieszkańcach z niewielkimi dochodami. W Ruszowie
najaktywniejszą społecznie grupą są osoby 50+. Kogo byłoby stać na taki "luksus"? Niewielu albo nikogo.Pół biedy, gdy ma się seniorami kto zająć, kiedy zaniemogą. Dzieci, wnuki podadzą herbatę, pobiegną do apteki czy wezwą lekarza. A kiedy nie ma nikogo, a emeryturka jest cieniutka? Jak żyć, panie premierze, jak żyć? Słuchy mnie doszły, że burmistrz przymierza się do stworzenia w miejscowościach naszej Gminy domów dziennego pobytu dla osób starszych. W czasie dnia spotykałyby się te osoby, miały zajęcia, byłyby w towarzystwie innych, może jakieś posiłki też by wchodziły w grę. A na noc wracaliby do swoich domów. Co o tym myślicie? Dobrze byłoby gdyby Ruszów był eksperymentalnie jako pierwszy, bo jest najbardziej zgrany i uspołeczniony.
W kościele
 
Marsz trekkingowy
Kurs angielskiego

Podczas pokazu carvingu
Teatrzyk , średnia wieku aktorów przekroczyła 55 lat

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz