środa, 12 marca 2014

Na złodzieju czapka gore




Na złodzieju czapka gore, zwłaszcza jak pilnuje  go patrol  Samoobrony Obywatelskiej. Mieszkańcy Ruszowa mają już dosyć okradania mieszkań, komórek

i garaży. Powiedzieli  "NIE" żulom spuszczającym paliwo z baków samochodów
i kradnącym furtki metalowe na złom. Patrole złożone z mieszkańców Ruszowa we współpracy z Parową, co noc patrolują ulice miejscowość. Zaglądają w zaułki i zakamarki.  Dzięki czemu  znają już większość złodziejskich " dziupli" oraz nazwiska wszystkich miejscowych złodziejaszków. Dobiorą się do skóry również paserom, zwłaszcza  tym skupującym złom pochodzący z przestępczego  procederu. 

Utworzono telefon zaufania. Każdy kto zauważy, że coś niepokojącego dzieje się wieczorem w miejscowość, niech dzwoni pod numer  510 242 688 Samoobrona czuwa.

Patrol działa  całkowicie zgodnie z prawem i  współpracuje ściśle z Policją. Mamy nadzieję, że przestępcy wyniosą się z Ruszowa a mieszkańcy w końcu odetchną z ulgą

10 komentarzy:

  1. Już dzwonię.

    OdpowiedzUsuń
  2. nie tak całkowicie zgodnie z prawem. "Znając nazwiska wszystkich złodziejaszków" posądzając osobę która nie złapało się za rękę ta straż może narazić się na wyrok przeciwko niej. I jak się mylę nie mają prawa zatrzymać osobę złapaną bo to ograniczenio wolności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i co z osobami spacerującymi w nocy bo napewno są takie, zostanie zauważona w noc w którą coś skradziono i zostanie oskarżona? Bo tak działają tacy ludzie na podstawie plotek i swojego uznania a nie według dowodów? Dobrze że w Gozdnicy nie wymyślono równie głupszej metody na złodziei. A wystarczy każde miejsce oświetlic, zabezpieczyć i o nic nie trzeba się martwić

      Usuń
  3. Zabezpieczyć? Na złodzieja nie ma sposobu! Niestety oni czują się bezkarni okradają ludzi policja zatrzymuje ich na 48h po czym wychodzą i robią to samo! Ludzie już mają dosyć nie śpią po nocach tylko pilnują domu i komórek a rano chodza zmęczeni do pracy! Przy domach od strony lasów złodzieje potrafią koczować nocami żeby tylko coś wynieść!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nasze chłopaki chcą coś zrobić w celu ochronienia Ruszowa przed szajką złodziei, a my od razu szukamy dziury w całym. Brawo dla nich.

    OdpowiedzUsuń
  5. Śmieszne, serio śmieszne !!! "Ludzie już mają dosyć nie śpią po nocach tylko pilnują domu i komórek a rano chodza zmęczeni do pracy!" - to mnie najbardziej rozśmieszyło. Powiedzcie mi, którzy ludzie to robią to jeszcze im pogratuluję. Niejednokrotnie jestem w nocy na Ruszowie a jakoś nigdy nikogo nie widziałem, żeby pilnował domu czy komórek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Maja prawo zatrzymywac na podstawie art. 243 kodeksu postepowania karnego - ujecie obywatelskie - KAZDY ma prawo ujac osobe na goracym uczynku przestepstwa lub w poscigu podjetym bezposrednio po popelnieniu przestepstwa jezeli zachodzi obawa ukrycia sie tej osoby lub nie mozna ustalic jej tozsamosci. Osobe ujeta nalezy niezwlocznie oddac w rece Policji.

    OdpowiedzUsuń
  7. tak, ten paragraf pozwala na zatrzymanie takiej osoby ale użycie wobec niej siły które raczej będzie obowiązkowe bo nikt nie się dobrowolnie nie da przetrzymać to ta osoba może pociągnąć do odpowiedzialności cywilno karnej za naruszenie jego praw nietykalności cielesnej bądź uszczerbku na zdrowiu mimo to nadal będzie osoba podejrzaną/oskarżona. I nie zapominajmy że pomówienia również są karalne

    OdpowiedzUsuń
  8. nikt tu nie będzie się cackał ze złodziejami i obawiał się o paragrafy około 3 lata temu dorwałem złodziejaszka na gorącym uczynku u mnie w garażu użyłem siły tak mu łapy wykręciłem ze płakał z bólu i powiedziałem ze jeśli coś mi zginie w przyszłości to mu te łapska poobcinam i do dziś mam spokój i nie było straszenia paragrafami

    OdpowiedzUsuń
  9. ciekawe gdzie był patrol jak tydzień temu zajumali mi dwie piły z komórki

    OdpowiedzUsuń